Жилд 800 монгол бүсгүй Солонгосын бэр болдог

Хүн төрлөхтний дунд өмнө нь ч , өнөөдөр ч байгаа нэг сонголт бол гадаадын хүнтэй хувь заяагаа холбох. Иймээс дэлхийн аль ч улсад олон улсын гэрлэлтийг хүлээн зөвшөөрдөг. Иймээс Монгол Улсын Гэр бүлийн тухай хуульд 18 нас хүрсэн иргэний гаднын хүнтэй гэр бүл болох эрхийг хуульчлан заасан. Гэхдээ уг хуулийг батлах үед зуучлалын гэрлэлт гэсэн ойлголт байгаагүй. Харин өнөөдөр зуучлалын гэрлэлт нийгэмд хэдийнэ бий болж, энэ асуудлыг хуулиар зохицуулаагүйгээс, ялангуяа БНСУ-ын иргэдтэй гэрлэсэн манай охид бүсгүйчүүдийн эрх ашиг хохирох боллоо.

Тэгээд ч зуучлалын гэрлэлт ийн хяналтгүй байгаагаас болоод Монголд солонгос хүнтэй гэрлэх явдал жилээс жилд огцом нэмэгдэж буйг хүний эрхийн чиглэлээр үйл ажиллагаа явуулдаг төрийн бус байгууллагынхан удаа дараа анхааруулж байгаа. Энэ байдал хэвээр үргэлжилбэл манай улсын үндэсний аюулгүй байдалд нөлөөлөх хэмжээнд хүрч мэдэхээр байна. Байдал ийм болсон нь Монгол Улсын Гэр бүлийн тухай хуульд зуучлалын гэрлэлтийн тухай заалт байдаггүйтэй холбоотой аж. Өөрөөр хэлбэл, зуучлалын гэрлэлтийн тухай заалт байдаггүйтэй холбоотой аж. Өөрөөр хэлбэл, зуучлалын гэрлэлтийн харилцаанд оролцож буй талууд ямар эрх, үүрэгтэй, эрх үүрэг нь зөрчигдвөл ямар хариуцлага хүлээхийг огт хуульчлан заагаагүй.

Түүнээс болоод Монголын охид бүсгүйчүүд зуучлалын гэрлэлт, үүнээс учирч болох хор хохирлын талаар ойлголт тун муутай байдаг. Гэтэл БНСУ-ын Гэр бүлийн тухай хуульд зуучлалын гэрлэлтийг хүлээн зөвшөөрсөн байдаг. Хоёр улсын хоорондын хуулийн зөрүүтэй уг байдал нь БНСУ-д ажиллаж амьдарч буй монгол бэрүүдийн эрх ашиг хохироход хүрч байна. Баримт дурдахад, НҮБ-ын Хүүхдийн сан, Дэлхийн зөн монгол байгууллагууд хамтран `Хүн худалдах гэмт хэрэг ба охид, эмэгтэйчүүдийн бэлгийн мөлжлөг` судалгаа хийсэн байна. Судалгаанд оролцсон бүсгүйчүүдийн ихэнх нь солонгос хүнтэй гэрлэсэндээ харамсдагаа илэрхийлжээ.

Тэгээд ч архи уух, догшин, хэрцгий авирлах, хүүхэмсэг, халамж муу зэрэг дутагдал Солонгос нөхрүүдэд элбэг байдаг байна. Мөн нөхөр нь оюун ухааны хомсдолтой, мансууруулах бодис хэрэглэдэг гэсэн хариултыг олон бүсгүй өгчээ. Мөн тэдний дийлэнх нь эрхэлсэн ажилгүй, нөхрөөсөө хараат амьдардаг тул нөхрөөсөө бие дааж чаддаггүй, Монголд буй ар гэрийнхэндээ мөнгө илгээх боломжгүй байдгаа хэлжээ. Хамгийн харамсалтай нь, Солонгос нөхрүүдийн ихэнх нь эхнэрээ эд бараа мэт үздэг байна. БНСУ-д гадаадын 25 бэрийн нэг нь нөхөртөө зодуулдаг гэсэн баримтыг судалгаанд дурджээ.

Монгол иргэдийн эрх ашиг ингэж ноцтой зөрчигдөж буйд цэг тавих цаг хэдийнэ болжээ. Үүний тулд юуны өмнө БНСУ-тай манай улс Гэр бүлийн хуулийн хүрээнд харилцан туслалцах гэрэ байгуулах хэрэгтэйг хоёр тал хүлээн зөвшөөрдөг. Хэрэв ийм гэрээ байгуулчихвал хоёр улсын хоорондын хуулийн ялгаатай байдлыг харилцан ашигтайгаар зохицуулах боломж нь бүрдэх юм. Хууль гэдэг нийгмийн хэрэгцээ. Иймд нэгэнт Монголын нийгэмд зуучлалын гэрлэлт бодитой асуудал болсон учир энэ талаар Гэр бүлийн тухай хуульд нэмж оруулах цаг болжээ.

Дашрамд дурдахад 1991 оноос эхлэн манай иргэд гадаадад олноор зорчиж эхэлсэн. Албан бус тоогоорМонголын 120 мянгө орчим иргэн гадаадын 30 гаруй улсад байна. Тухайлбал, БНСУ-д гэхэд 35 мянган хүн ажиллаж амдарч байгаа.

ГХЯ-наас мэдээлснээр , 200 оноос хойш манай 3355 иргэн гадаадынхантай амьдарлаа болбосноос 2238 нь солонгос хүнтэй гэрлэжээ. Гадаад иргэдтэй гэрлэж буй монголчуудын 95 хувь нь эмэгтэйчүүд байдаг байна. Тэдгээр бүсгүйчүүдийн 65 хувь нь БНСУ-ын иргэдтэй гэрлэдэг. Жилд 800 гаруй Монголын охид бүсгүйчүүд тус улсад бэр орж байгаа юм. Энэхүү солонгос хүнтэй гэрлэж буй манай иргэдийн дийлэнх нь БНСУ-д очиж хууль ёсоор ажиллаад хуулийнх нь дагуу хоёр жилийн дараа тус улсын харъяат болох зорилготой байдаг аж. Сүүлийн таван жилд манай 200 орчим иргэн Монголын харъяатаас гарч БНСУ-ын харъяат болжээ.

SOURCE: Үндэсний шуудан

9 Comments

  1. ganaa says:

    энэ суусан хүмүүсийн дунд элгэмсүү жингэр бга юм шиг санагдав

  2. ug jin min says:

    ene hunii bichsen arai heterch bnaa mongoloos dandaa l barag yanhan bsan bolovsorolgui ar geriin gachigdal geed olon shaltgaantai emegteichuud l zuuchlalaar end hen bgaag ch medehgui irj suudag medeej uneheer muu solongosuud ch zondoo l bna gehdee mongol ohid oorsdoosoo ch bas bolj bgaa haragdaj l bdg bas bileg tanhai ulsuud shuu dee gehdee bi mongol ohidoo buruutgaj bgaa yum bish veitnam pillipeniig bodvol mongol ohid tegj hultsengui suugaad bdaggui moo ene olon ohid yagaad end orj ireed bna eh orond mine bgaa zaluuchuud yagaad ene nas zaluu ohid busguichuulee tavij yavuulaad bna hamgiingol ni nas ni mash zaluujij bna 18 25 iin hoorond bol gadaad huntei suulgaj bolohgui gevel yadiin bol boldoggui yum bolov uu

  3. ug jin min says:

    sain bna uu bi 2 jiliin omno saolongos zaluutai gerlesen odoo neg huutei huug ug jin min gedeg bugsondoo huh tolbotoi mongol neriig ni soembo gedeg gereesee hol hetsuu l bsan zan zanshil hool undnaas avahuulaad taarahgui bas hul hund ene orond irj blaa bi mongold bhdaa nuhriinhoo orchuulagchaar ajillaj bsn sainaasaa iluu saar ni ih bgaag bi medej bgaa nudeeree uzej yavsan gehdee sain ch gesen bdagiin sh dee manai nuhur nadad halmjtai huudee bol nadaas iluu ami biz bi nuhurtei hairtai bid 3 bie biengui bol suirlee l gesen ug tegtlee bayan tansag amidardaggui gehdee l bolood l bn nuhur bid 2 olsoj tsangahaas iluu 3 uulaa bval hamgiin jargaltai gedeg huu bid 2 t ogch bgaa ter hair halamjaas ni mash ih hairiig mederdeg bi durtai tsagtaa eh orondoo ochih erhtei huugee avaad yavaad ir gesen gehdee udahgui shine bair avah geed mungo tsugluulj bhad ni bi tend ochij mungo urees yahav gej l bodoh yum mongol naiz nartaigaa barag 7 honogt 1 udaa showdoj shono ogloo gertee 5 tsag geed oroh yue ch bdag huugee tevreed l ugjaad untaj bdg ter bolgond ni bi nuhroo hairlaad mehleh bodloosoo hurtel aidag ene hunii ene ih itgeliig daaj amidrahad minii uhaan boginodoh vii gej aidag mongol naiz nuhduud maani cholootei manaihar orj garch odor oroin hoolon deer barag mongol zochin baij l bdag
    er ni urgelj muu muuhaig ni yarij bhaar saihan amidrach bgaa sainiig ni haij saihan amidarch bgaag ni bas busdad meduuleh heregtei sh dee bi gadaad huntei suusan geed eh orondoo nugel hiigeegui minii huuhed erliiz blaa mongol ulsiin irgen baih erhtei harin bi ene yavaa nasandaa solongosiin irgen bolhgui eee eh orniihoo irgenshlees hezee ch tatgalzahgui bi huudee chi mongol ehiin huuhed gedgiig uhen uhtlee sanuulah bolno

  4. cvbn says:

    Монгол охид бүсгүйчүүд минь яагаад харь хүнд ийм таатай хандах болов? Энд би Япон, Солонгос, Намибиа, Энэтхэг, Хятад, Өвөрмонгол, Казакстан, Конго, Иран, Вьетнам гэх мэт залуустай үерхдэг Монгол охид танина. Эхнээсээ үр зулзагыг нь төрүүлээд эхэлчихсэн. Мэдээж ганцаар тогтоно гэвэл эндүүрэл. Халхын сайхан охид ханхар эрчүүдээ голоод харь засааг шүтэх болсон нь ямар шалтгаан байна? Гадаад хүн гэхээр гархин нүхээ дэлгэдэг зангаа ардчилалын салхи үлээснээс хойшхи энэ олон жил тавих цаг болоогүй гэж үү? Эсвэл Монголын бүх эрчүүд арчаагаа алдан архинд живж, тамхинд ороогдоо юу? Олсон хэдээ омог бардам үрж, олгойдон урсах цусыг чинь үл арчив уу?

    Алдааг арчаагаа алдсан гээд байгаа эр хүн таниас асуухаа байгаад үр хүүхдийн ээж болдог, үүрд эрийн цай чанадаг эмэгтэй хүн таниас би асуумаар байна.

    Үүрд кимчи идэж, үлбэгэр нохой адил эхнэрээ гөлөлзүүлэн, хань ижилээ хаан адил захирдаг, түмний нүдэнд хүлхсэн чихэр шиг аашлах Хангүг эр хамаг бүхнээ чамд зориулах уу?

    Онигор нүдээрээ орчлонгийн тоосыг дижитал төхөөрөмж шиг авч үздэг, огиудас хүргэм далайн хоолоор зоог хийж, хуруун чинээ юмаараа хуймаг хийн гижгийг тань хүргэх Наран улсын намалдаг залуугийн юунд болов?

    Амьтны хүрээлэнгийн анааш сармагчин шиг үнэртэй, айлгүй хүүхний хөх бөгсөнд нүдээ унагасан, шар банана жимс иддэг шалдан биеэн дээрээ томдсон хувцас тохдог Хар сармагчны засаа амттай байна уу?

    Үүрд бидний дайсан байдаг, үхсэн хүнийг идэж орхидог, шаагилдан шуугилдах тоть аятай навсгар хувцаслан, насаараа сармис сонгино идэж үүрд амнаасаа өмхий үнэртүүлэх Хужаа эрийн өвөр дулаан байна уу?

    Би чинь уул нь Монгол юм шүү хэмээн манидаа тал засч, битүүхэндээ Хужаадаа нүүр олж яваа эх орон нэгтнээ ичихгүй энд худалддаг, Монгол соёлыг устгалцсаны төлөө хоолны мөнгөө олж, хонох байраар шагнуулж яваа хорчин Өвөрмонгол хэлгий залуу өөрийг чинь үүрд хайрлах уу?

    Паалантай төмпөнг чулуудаж дуудах нэр дурсах алдраа авдаг, томхон төлөгний дайтай тонтгонож гүйсэн тайрдаснууд халуун орондоо аваачаад навчаар барьсан оромжиндоо амьдруулахад аргалын утаа үнэртсэн, айраг сүү бялхсан тал нутгийн бөмбөгөр цагаан гэрээ дурсаад нэг үзээрэй.

    Хөөтэй тогоог чинь тостой гэж, харийн бэр болж байна
    Ханын плитка нь тустай гэж, Хан улсыг зорьж байна
    Хэтэвч чинь нимгээн гэж, хүний нутагт үлдэж байна
    Хоосон амьдрал утгагүй гэж, хайр сэтгэлээн зольж байна

    Хохь чинь дээ хохь чинь, хонгон дээрээ мэнгэтэй хүү чамаас төрөхгүй
    Хазгай муруй хэлэнд чинь, ханилсан амраг чинь татагдахгүй
    Хүйтэн жихүүн өдөр, хөх тэнгэр чинь харагдахгүй
    Хөлөөн жийгээд суух, эрх чөлөөг чи мэдрэхгүй

    Хөмсгөөн зангидаж суухад чинь, хайртай эжий чинь аргадахгүй
    Хөгжилтэй багын андууд чинь, ширээг чинь тойроод суухгүй
    Хүний нутгийн чулуу, хорсолтой хүйтнээр хайрахад
    Хоёр нүдний чинь нулимс унах ч газар олдохгүй

    Хадгалж дүрсэн мөнгө чинь, цагийн салхинд хийснэ
    Халтайлгаж будсан нүүр чинь, харийн усанд үрчийнэ
    Хамаг нандин бүхэн чинь, харь эрд гишгэгдэхэд
    Хэн ч чамайг үгүйлэхгүй, харьд ганцаараан үлдэнэ чи

    Миний Монголын залуус шижир наран шиг илчтэй
    Мэндэлж өссөн нутаг нь мөнхөд дуусашгүй эрдэнэстэй
    Маргаашийн л ургах нарнаар нутагтаан тэд очоод

  5. bi says:

    25 бусгуйн 1 ни зодуулдг гэж бгаа бол Монголчуудтай сууүал 20 ни зодуулж бн. солиотой мангар залууxц\чууд эстөи зэүүүл айл гэрээ аүж яүах ухамсарр муу малууд

  6. jekisun says:

    xen gedegee medexgvi bol xenteigee suuj jargana uu zovno uu busdad yer ni yamar xamaa bna aa.tiim l gadaadiin xvntei suugaad jargadag baisiin bol exleed sain sudlaxaa yasiin, daraad bi end chin zovood bna vxlee xatlaa gej gonshignox yamar xeregtei yum be. uuruu oichson xvvxed uilj boldoggvi yum medev uu. oichox baisiin bol ex orondoo oichood uilan duulaxgvi yasiin.odoo ch barag xamaa. uchiraa meddeg ex ornoo mongol xvnee gesen exchvvd emegteichvvd zunduul bna ter uxamsaraa ulandaa gishgej gadaadiinxnii uxamsraar amidraxaar shiidsen yumnuudad bvv tusal , xarin ch neg xoxi chin gechxey er ni ch bai em ni ch bai. 1 vgeer xelbel nssduul chin ex ornoosoo uravsan urvagchid, vgvi geech tiim gadaadad garaad gadaad xvntei suuxaar gadnii irgen boldgiin zvgeer tsaashaa bye bye gechii. ziak iim l bna uuchlaarai, namaig xaraaxaasaa umnu bi neeree xentei xanilchxaad odoo yaj yavaa yum boloo geed l gants xuudas suxuud xarchix.

  7. boliochee says:

    Neeree ch ger bul salat nuuts amragdalt bolon shalig yos surtahuingui yumii demjsen iim niitlel bichihee bolimoor yum, bdag iig bid bugd l medne shde, amidrald tertee tergui hangalttai muu muuhai yum yalanguya mgl iin ard tumend bidend ih dohioldoj bhad, jaahan uudrug saihan, hund surgamj boloh ulger jishee yum bichij bmaar yum. Yer ni bid hugjij soyoljij bolovsorch amidrah humuus mun yum uu ugui yum uu?

  8. Cute says:

    Сайн байна уу? Намайг Амараа гэдэг. Би дундаж амьдралтай энгийн нэгэн байсан. Гэхдээ хааяа АПУ тамгатай үндэсний гэгдэх сархадыг идээний дээж гэж бодоод уусаар Ерөөл өргөж эхэлсэн амьдрал маань Eроол болж дууссаан.
    Яадгийм, шартсан шараа Боргиогоор тайлж, амт муутай ч Алтантүрүүгээ ууж, гутлаар гишгүүлсэн нүүрээ малын тамгаар тамгалан Чингис хаанаа дуурайж, үнэртэй усны саваар Болор сархадаа зооголсоор өнгөт энэ хорвоог сааралаар харсаар дуусгана.
    Баярлалаа, намайг Амараа гэдэг. Би Соёмбоороо архи хийж уусан МОНГОЛ хүн.

  9. the phone says:

    mongolchuudaa golson hyyhnyyd hentei suuh ni bidend hamaa alga. harin butsaj eh OROND MINI BITGII IREESEI GEJ ZALBIRAH BNA. ERLIIZ HURLIIZA TURYYLEED, ZOVNO UU JARGANA UU HAMAA ALGA. EH NUTAGTAA HAIRTAI MONGOLCHUUD OLON BDG YUMDAA.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.