“Мөс” хэрэглэсэн болоод бие давхар бүсгүй илүү таашаал эдлүүлдэг гэж хятадууд үздэг учраас өндөр үнээр авдаг аж. Тиймээс Эрээнд биеэ үнэлж буй монгол эмэгтэйчүүд орлогоо ахиулахын тулд жирэмсэлдэг гэнэ. Тэд эх орондоо ирж амарждаг бөгөөд ээж аав, төрөл садныхаа хүмүүст хүүхдээ орхидог. Зарим нь бүр хүүхэд харах хүнгүй гэдэг шалтгаар урагш нь аваад буцдаг аж. Тэд ямар орчинд хүүхдээ яаж хүмүүжүүлж буй нь мэдээж хаалттай хөшигний ард үлдэнэ. Хамгийн аюултай нь эх орондоо үлдээсэн байлаа ч хүүхэд цоо эрүүл байж чадах уу гэдгээс эхлээд удам судар нь хэн бэ гээд хариулах боломжгүй олон асуулт бий.
Аргаа барахдаа Эрээнд амьдардаг монголчуудын зарим нь “Ээжээрээ овоглосон хүнтэй л хүүхдээ битгий суулгаарай” хэмээн захиж байх вэ. Өнөөдөр энэ нь хэсэг бүлэг хүний тухай ярьж буй жижиг асуудал мэт боловч магадгүй 20 жилийн дараа үндэстний хэмжээнд сөхөгдөх том асуудал байж болзошгүй. Гуравхан сая хүнтэй манай улс хэдэн зуун мянган биеэ үнэлэгчтэй болчихсон, тэдний удам судар нь тодорхойгүй үр сад монголчуудын цусыг булингартуулаад эхлэх вий дээ гэдгийг төсөөлөхөд ч аймшигтай байна.
Харин үүн дээр төрийн бус байгууллагууд л боломжийнхоо хэрээр ажиллаж, биеэ үнэлэгчдийг бүртгэлжүүлэх, эрүүл мэндийн үзлэг шинжилгээнд хамруулах, үнэ төлбөргүйгээр бэлгэвч тараах зэргээс хэтэрдэггүй. Үүнээс илүүг хийх хөрөнгө, санхүүгийн боломж, эрх мэдэл тэдэнд үгүй. Гэтэл Монголын төр засгийн зүгээс ямар ажил хийж, ямар арга хэмжээ авч байна вэ гэдэг нь тодорхойгүй. Төрийн хар хайрцагны бодлого ч энэ асуудал руу уг нь чиглэх ёстой баймаар. Нэг л мэдэхэд Эрээнээс “олдсон”, монгол ээжтэй хүүхдүүдийн асуудал харанга дэлдэх вий дээ.
Эх сурвалж: Newscom.mn Г.ГАН
5 Comments
Hytadad surah neriin dor ybaldaj ybaldaj ireed Mongoldoo saihan geriin ezegtei bolood amidarch bga hvvhnvvd zunduuuu bna. Diilenh ni. Odoo ohid ni urd hurshid ochood uuj surdag bolson bnshd
Undram min dee. Ene hun odoo zuv zamaar yavii gej bodoj bga ch yum biluu. Bie bienee zuv zamaa olohod tuslaj baih heregtei. Buyan bolno. Bid chn munh bus shuu dee.
Fb hayg n Davaanyam Anhzaya geed Ereend zagvar umsuh nereer olon jil bie ee vnelsen duugui tsarailsan dorsgoi shvdet . odoo 1kino zuraglaach zaluugiin tarhiig ugaaj hvvhdiig n gargachaad gemgui eejiin dvrd toglool boliosoi muu shiren nvvrt. Umnu n bas japand shireenii hvvhen hiij bgaad irsen saihan yavdaltai gar
Ер нь бол архидах, янхандах бол нийгмийн асуудал гэдэг нь үнэн юм шиг байгаа юм. Нийгэм гайгүй бол арай багасаад ирэх жишээний. Гэхдээ нэг асуудал байдаг нь үүнтэй ухамсартай тэмцэхгүй бол багасахгүй байгаад байдаг нэг үзэгдэл байдаг. Японд дэлхийн 2-р дайны дараа нэг хэсэг янхандалт газар авсан. Гэсэнч 50-иад оноос амьдрал сайжирмагц маш хурдан буурсан гэж байгаа. Гэтэл Тайландад 60,70 онд туризмтай холбоотой цэцэглэсэн янхандалт буурч өгөхгүй их удсан. Тэр хооронд уг нь орлого нь хамаагүй сайжирсан ч байгаад л байсан. Тэгээд тухайн ард түмний суурь хүмүүжил гэж байна. Гол нь янхандалт архидалт мэдийг үл тэвчих нийгмин уур амьсгал байх хэрэгтэй. түүнгүйгээр амьдрал нь сайжраад байхад архидаад, янхандаад л байна. Тийм туршлага байна. Би янхандалтыг ямар нэг байдлаар өөгшүүлсэн сэтгэгдэл энэ тэрийг хараад л боддог юм. хөрс нь байндаа гэж. Архидалт мөн ялгаагүй.
ENE IH NOTSTOI ASUUDLAA! MANAI HOTOD CH VIETNAM HYATAD BARILGACHIDDTAI YAVALDAJ JIREMSEN BOLCHOOD HUDUU OCHIJ MALDEER EMEE UVUU DEERE HAYAJ ZUGTAJ NUUDAG HEDEN HALTAN EMS ENUUGEER DUUREN L BN… TEGEED TERIIGEE MEDEHGUI HUNII ERH MINII ERH GEEDL. URT USTEI DEEREE UHAAN MUUTAI GEHED DENDUU UHAAN MUUTAI HUDUUNII HALTAR EMSEER DUURCHICHEE! TEGEED BOLOOGUI UVCHIN TARAAGAAD L ARHIDAAD L YAVAH YUM.