Нөгөө хужаагаараа дуудуулаад байдаг Монголиа чинь байна. Үндсэрхэг үзэлтэн нөхдүүдэд зориулаад та нарийн тухай болж өгдөггүй асуудалуудыг чинь биччихлээ уучилана биз. Xот нэртэй Улаанбаатар аймгийн оршин суугчид минь сайн байцгаана уу? Хотод дүүрэн хөдөөний мангаруудаар дүүрчээ эмэгтэйчүүд нь ирэхээрээ баранд зөөгч хийнэ. Ороод юм захиалхаар орилуулж чарлуулж байж нэг ирнэ, ирсэн хойноо мангайгаад захиалсан юм дутуу авчирна, эсвэл таг мартчина. За тэгээд ажлаа хийж чадахгүй байж тооцоон дээр нэмж залиллан хийнэ. Зарим нэг эмэгтэйчүүд нь саун нэртэй янханы газар биеэ үнэлцгээнэ. Эрчүүд нь такси нэртэй төмөр сэгээрээ хүмүүсийг зөөх гэж оролдоно. Таксинд нь суух гэхээр хаалга үүд нь онгойхгүй, ороод суухаар нүл өмхий шивэр шивтэр янзан бүрийн үнэр үнэртэнэ. Нэгэнт сууцан хойно гүрийж явна даа. Нөгөө шивэр шивтэрээ үнэртүүлээд хээв нэг давхина шүү дээ.
Амьсгалж чадахгзй нөгөө муухай үнэрнүүдэд нь угаартах гээд цонx онгойлгож агаар амьсгалах гэтэл… Наадах чинь онгойдоггүймаа гэж тэнэгтэнэ. Тэгээдэл өмхий үнэртсэн машинд гүрийгээдэл явахаас өөр замгүй болж байгаа юм. Мөнгөө төлчөөд үйлчилгээний сэтгэл ханамжийн баталгаа энэ тэрийг бол ярихын ч биш. Буух газраа очоод буух гэтэл хаалга нь дотроосоо бас онгойхгүй жолооч нь машинаасаа бууж машинаа тойрч ирж хаалга гаднаас онгойлгож өгнө. Миний нэг таньдаг гадаад нөхөр нутагтаа очоод найз нартаа монгол таксины тухай хүртэл хошигноод авсан гэсэн. Юу гэж хоорондоо ярьсан гээч…
…Монголын таксиний үйлчилгээ нь их соёлтой юм билээ такси барингуут жолооч нь өөрөө дотроос нь хаалгаа онгойлгож өгөөд, буухад тойрч ирж гаднаас онгойлгож өгдөг юм билээ гээд хоорондоо инээлдэж байсан удаатай.
За тэгээд хотын гудамжаар бавайсан бавайсан хувцастай, бакал өмссөн, баргар царайтай хөдөөний мангарууд хогоо чулуудаж, шүлсээ хаяж, булан тохойд сарих бол энүүхэнд Улаанбаатар хотийн нийт гэмт хэргийн 70-80%-г энэ хөдөөний дуракууд эзэлдэг гэж байгаа. Хэдэн жилийн Өмнө шатахуун түгээгчийн амийг бүрэлгэж Мөнгийн дээрэмдсэн 2 залуугаас Мөрдөн байцаагч ямар зорилгоор хүн алах болов гэсэн асуултанд “Биллярд тоглох гэсэн чинь мөнгө байдаггүй тэгээд л… ” гэсэн хариулт өгсөн гэж байгаа юм даа. Ийм цус ойртсон малнаас дор амьтадтай юу ярьхав дээ. За тэгээд яриад байвал дуусахгүй. Хүчингийн хэрэг энэ тэрийг бол зүгээр хотын гудамжинд хаана ч хамаагүй хийнэ шүү дээ. Зүгээр л мал дээр хөдөө хээр жалгандаа авалцаж байгаа юм шиг л хийнэ.
Улаанбаатар хотод шилжин ирж байгаа хөдөөнийхөнд тусгай хотын соёл гэдэг сургалтанд сургаж тэнцсэнийг нь оруулж ирж байвал таарна. За тэгээд одоо намайг хөдөөнийх нь муулж өгөх байхдаа үнэн үг хэлсэн хүнд үхэрнүүд өшөөтэй гэж…
80 Comments
Bi Baynhongroos 6 jiliin omno orj irsen oyutan bhad hetsuu l bailaa sur tolbor geed l harin ma 1 nz dajgui mongo oloh ajil bn gsn ym ter ni saund bie unleh bsan ehendee bi ajilaa durgui hiideg bailaa harin odoo durtai bolsondoo.Tsangsan zaluus baival horoolliin avaariin ALE house ireerei . 0 R Davhart huuhenuud bdag ym shuu nmg Zulaa gdg shuu
за туу лалараа шаа бид бүгд хөдөө мэдүү хот хотжино гэдэг бол 100 түүнээс олон жилийн асуудал бид 60 аад оноос хотжих ухааны юм болсондоо тиймүү хотжино гэдэг 1 1 ндээ саад болхгүй амьдархыг хэлнэ чи хужаа нар зам дээр 1 1 нийхээ өөдөөс хараад зам тавихгүй гацаж байхыг харсана уу үгүй эд соёолтойдоо зам тавиж байгаа юу үгүй зам тавихгүй бол гацна гацвал цаг алдана атьдрал хоцорно гэж мэдэж байгаадаа л за юу муу их мэдэг минь олон хүн ингэж л амьдардгын эд ийм болтлоо 1000 жил болсон бид яагаачгүй болоогүй хотчин тинь хэдэн үеээрээ хотод атьдарсан муу хужаа вэ чи
үнэн шүү үнэн
bi chinii bichsen niitleliig unshlaa …bi ch bs gadaadad surdag suuliin 2 jil mongoldoo ochoogui l bna .chinii heldeg ortoi l bh .gehdee hotiin hodoonii bugd l hun gedgiig chi martchihjee .tow gazar osson ch soyol humuujliin dogoldoltoi hun bhiig hen uguisgeh we? hodoonii ulaan hatsartai ch soyol gedeg zuiliig surchihsan hun ch bas bj boloh … ingej het tuilshirch huniig osson torson orchinoor ni gaduurhan ylgawarlaj haritsaj bgaa chi ch soyol geed yriad bgaa zuilee oortoo tolowshuulj chadaj uu ugui yu gedgee bas bodoh heregtei bh ..bi hen negniig omoorsongui buruutgasangui ..gehdee chi mongol hun iim muuhai ylgawarlah uzeltei ug helleg muutai bj bolohuu ….chi zuw yum yrij bgaach buruu ugsiig ashiglajee..herwee bi huduunii hun bsan bol eniig unshaad setgel omorch chamd goldoo ortol gomdoh blaa …egchiin duu ugee bodoj moooooooooooooooooooor…uuchlaarai kk
TSUUHUN SAY MONGOLCHUUD NI INGEJ DOTROO HOT, HUDUU GEJ HUVAAGDAJ, TALTSAJ BGAAN BOL TUN UDAHGUIENE ULS TER HUJAA MUJAADAA BUUR DAGAAR ORHIIN BNADOO, UGAASAA TODROO EVGUI, TUNJINGUI ULSUUD YAMAGT YALAGDAL HULEEDGIIG TUUH HARUULDAG. ADILHAN L GADAADAD OCHOOD NUUDELCHIN UDAMTAI, SOYOLGUI HUMUUS, NEG YOSONDOO HUDUUNIIH GESEN TODOTGOLIIG AVAAD L YAVDAG BAIJ, ENDEE IRED HUDLAA NEEH HOTIIN HUN BOLOH GECH HICHEEH HEREGGUIEE NIITLEGCHEE, CHAMAIG TER GADNIIHAN NUUDELCHNII UDAM GESEN TODOTGOLIN DOOR L HULEEJ AVCH BGAA,TEGLEE GEED MUU UM BHGUI L BGAAZDE, HET NEEH TENEGTEH HEREGGUIE ZAYU GENET DURGUI HURCHLEE, BI UURUU HUDUUNIIH CH GESEN HOTIIN TENEG, ULUN , UM UZEEGUI GARUUDIG GAIHDAG BAISAN L UM TSAGTAA
Hotiin soyol gedgiig demjij baina., Gehdee ene bol hujaa gej duuduulah hogiin amisgaliin apparat baina!
unen shu ene huduunuus orj irj bga zaluus huviin soeld shuraltsmaar ym aa
unen shuuu huduuniihen surguulia tugsuud butsah heregtei ter aimag sumaa hugjuulne biz
ene niitleliig anh bichdeg zaluu bolon demjigsded ni ………………………………..kkk neree yarih gj alah yumaa ain. ta nar yamar haanaas urgasan tsetsegnuud we? haana turchuud heniigee muulaad bgan be. tm asuudal bgaa ni bas unen tegehdee neg hujaa hun mongoliig muuluul arai ingej belen tsetsen ugs garahgui bolow uu gj bodohiin. mongolchuudiin heden huwi ni yamar amidraltai bgaa bilee. nugu J-n duun deer gardag shg mongoliin maani HIP HOP iig ANU.tai haritsuilna gedg shg l haanahtai zuirleed bna. manai uls chine uuriin gesen culture owormots ontslogtoi uls ai. tegehdee baliar zawaan bh tuiliin buruu ni todorhoi. etsest ni manai MONGOLCHUUD PARISIIN TSAMHAGIIG HARCHAAD GOE SAIHANIIG BISHREHGUI TUMUR NI BAIWAL HIICHEH YUM BN GJ boddog l humuus geed bgaa shdee tm ih zantai hiree medehgui. ene zaluu bol tegj heterhii tuilshirchee. bolohguiee tegj. tegehdee soyolgui buduuleg humuusiig UMUURSUN YUM OGT ALGA SHUUUUUUUUUUUUUUUU
hi
zov.
үнэн шүү…
нэгдүгээрт хот гэж яриад байгаа юмаа хүн эрүүл амьдрах хэмжээний, ажил төрлөө авилгагүйгээр бүтээдэг хуулиа биелүүлдэг, төсөв идэж угжуулж амьдарчаад тэнгэрийн амьтан шиг өөрсдийгөө төсөөлдөг /тэд нарын хэн нь ч яг үнэндээ жинхэнэ ажил хийнэ, юм бүтээнэ гэдгийг төсөөлөх ч үгүй бөгөөд ажлаас нь гаргачвал амьдрах чадваргүй/ бүхэл бүтэн давхарга /Улаанбаатарын унаган иргэд хэ хэ/ аа цэгцэлж эрүүл саруул орчин бүрдүүлбэл би мэтийн хөдөөний гар нь наад хотод чинь амьдарч өгье. Улаанбаатарын унаган иргэн гэсэн ойлголт угаасаа байхгүй.
муу лаларуудаа та нар ч гэсэн хөдөө очихоороо их тэнэгтэнэ биз юугаа ч ойлгохгүй худлаа хийрхсэн лаларууд өвөг эцэг чинь хангай хээр талых шүү Санаж ав за гөлөгөө нэг л их хотын агаа айн удахгүй утаандаа хордож үхэх аэж байж, хэлэх ч үг алга ийм тэнэг юмнуудад эх нь хээр алаг бол хүү нь шийр алаг гэж чи ч гэсэн нэг янханы шээс байгаа биз битгий ингэж нэгнээ доош нь хийж бай за
Энд байгаа коммэнтүүдийн иxэнx ни дандаа дэмжсэн байгаа биз дээ дэмжээгүйнүүд ни цөөxэн
ягаад гэвэл xөдөөнийxүн ямар нэтд ч ороод олигтой ашиглаж мэдэx юм биш. энд тэнд шулсээ xаяр сарисан л xумуус байдийн эмэгтэйчүүд ни гэж эр уу эм ни мэдэгдэxгүй тэр утсаар яриxдаа яаж яридаг гэж сананаа гэр орнийxоо бараг тэр ни буустсөн гэнэ нтр уxааний юмийг орилоод л лайтай лайтай
Энийг бичсэн баагийгийн дүрийг төсөөлсөн чинь инээд xүрээд болдоггүй ээ. xи xи xи. Нүдний шилтэй намxан тагжгар xорчгор туранxай xүний амаар гарч xошногоор гараx шаxсан xөгийн Гар байгаа даа. xаxаxа. Чамд xэдэн үг xэлxэx ч соел алга. Бичсэн царай чинь ээ. Согтуу галзуудаа бичсынмуу xаашайн? Эсвэл улиралын юум нь xөдлөсийнмүү? Зүгээр зайл тэр соелтой газарлуугаа. Улаанбаатар ч гэсэн угаасаа Xот биш. Монголчууд бүгд адилxан заа.
Юу бичээд байгаа ац вээ. Чи тийм сүрxий юум бол 1 Машины Сэг ч болсон аваад уначиxаач дээ. Тэгвэл тэр өмxий самxай таксинд сууxгүй тойроx юум биш үү??? Xотынx болоx гээд ядчиx юумаа. Тэгж яривал Монголчууд бүгд xөдөөнийx… Монголд Xот гэж байгаачгүй биздээ? Гэр гэдэг майxнаа ч гэx шиг Чиний өвөг эмэг ч гэсэн тэр майxанд чинь үе удмаараа амьдарч байсаныг САНА! Чи ч естой Төмсөгнөөсөө жижиг тарxитай суга байна даа. Яадын xөдөөнийxөн xотод орж ирээл биз. Xөрслөг бор царайтай xүдэр чийрэг залуус xотын гудамжаар алxаал биз. Монгол xүн Монгол орны xаана ч xэзээ ч алxаx эрxтэй гэж үндсэн xуулиараа xуульчилж өгсөн эрxээ эдэлж байна. Би энэ бичсэн шалдан бандийг бодоxод Орон сууцтай, унаx машинтай Xүн. тэглээ гээд элэг нэгтнээ ингэж муулаx xэрэггүй ш дээ. Xотын өлөн цагаан банди нар xар тамxи татаж xоорондоо Гомодоод үxсэн xатсаныx нь тэр соел моел. Адилxан л xогоо xаяад шүлсээ нулимаад явжил байна. Монголчууд л бол Монголчууд. Заримдаа буxамдаx юум гардаг. Гэxдээ ингэж туйлшираx xэрэггүй ээ Мал минь.
Алрха 910 г дэмжиж бна,яг зув бичиж.
õºäººíèéõ ãýëòã¿é ë õýö¿¿ ø äýý. Ãýõäýý áè õ¿í ìóóëàõ äóðã¿é. Äîð á¿ðíýý ë õè÷ýýöãýýå. Õîòûíõîí ë õîòûí ñî¸ëûã ò¿ãýýíý áèçäýý.
uneheer zov sedew hundjee huduuniihen uneher muuhai sanaatai niigemshij chadaagui bureg buduuleg bolhiduu humuus hotiin gudamjind uuduus irj yvaa huduunii humuus zaluuchuud minii gishgeh zam dr urdaas alhaj yvad shulsee haychaad yvaad ogno ene bol bnga tohioldono shd ulaanbaatarta kifetaigaar zugaalj nzudtga uulzaj taivan ongoroono gj bhgui huduuni ohidud n dres doshdoros desh harj tsoolchih gel zaluchud n shulengerted l aayayaya ub.d amidrah sonirholgui bolj bnaoo mongolchuud min
chi bolildoo ooroo her amitan bgaa boldoo ooroo buland sarij bgaagui yum shig hotiihon ch gsen solyoljood giigyyleed bgaa ni haa bn hodoo geed bgaa tedniihee soyoliig gvitseed medeech neg l ih mongoloo aldsan soyoltoi hvn hodoo garahaaraa hogoo hayadag ni hotiin soyoluu neg ih soyoliin gegeerel boltson hvn mongolooroo bai soyol gedeg zob surchaad yum bichildee hogshoon
ДЭМЖИЖ БНА ХӨДӨӨнийхөн нээрээ энэ хотийг хот биш болгож бна гэмт хэрэг машиний аваар дээрэм тонуул хэн хийж бна хөдөөнийхөн та нар малаасаа дутахааргуй толгойтой муу малнууд зайлаасаа ПИЗДАА!
Зун болох ойртох тусам хөдөө нутаг маань хотын баячууд шоучидын хөлд дарагдана даа гэхээс яс хавтайх юм. Хотын хүмүүс зуны дэлгэр цагт бэлчиж буй малыг жийп машинаараа үргээж, гол горхийн усанд хир буртаг машин техникээ угааж, дуртай газраа майханаа барин буудаллаж хаа хамаагүй гал түлж хог тарин үдэш оройн цагаар согтуу орилолдон эмс хүүхнүүдээ чарлуулж хөгжим чангаар дуугаргаж цэнгэх юм. Эмс хүүхнүүд нь алавч дэлэвчнээс өөр өмссөн зүүсэн юмгүй алхаж явах нь энүүхэнд. Энэ тэгээд хотын гэгдэх соёл нь юм гэжүү?
ТАXИ бол нули умхий бур баас унэртэнэ гээч тэгээд энэ юн унэр бэ гэхээр голийгоод хэлкү тэнэг малнууд.
зарим хотийнх гд бгаа мангарууд зөндөө л бдаг
бүгд тэгдэг гэж бодож тэнэгтдэг бна ш дээ хотийн нэртэй чам шиг жулдай бас багтана за тэнэгээ
Дарангуйлагч үнэхээрийн зөв зүйл бичсэн байна. Угаас Монголчуудыг хатуу чанга аргаар л барьж байж дэгэнд оруулна хууль дүрэм сахидаг болгоно. Энэ байдлаараа байвал цаашид ер нь Монгол гэж улс оршихгүй ээ.
дээр ни тэр боxчууд бнаа
нээрээ хотын маань соел байхгүй болсон Гадуур гарахаар ч дургүй хүрч бнаа….зөрж онгорсон хүн бүрээс бараг муухай үнэр үнэртээд л … хөдөөнийхөн муухай хулхи үнэртэн хэрэглэхийг нь яанаа…тэгээд хирээ
дарах гэж их цацахыг нь яанаа
за тгд нус цэрээ хаядаг гарууд бол хөдөөний халтаак гэдэг ни тодорхой нөгөө л эзгүй хээр хаа хамаагүй өргөн уудам газрын хна ни ч сариж хна ч сарвиж явж бно гэж эндүүрдэг юм шиг..
ер н бол дийлэнх хуви н хөдөөнийхнөөс болж байгаа байх.бас хотын хэдэн ямарч соёлгүй арчаагүй бүдүүлэг баагийнууд ч хэдэн хувийг эзлэх байх.би нэг удаа тэнгисийн гадаа зогсож байхад нэг ганган залуу хүүтэйгээ гарч ирээд хүү н уусан ундаанийхаа савыг өгтөл шууд газар шидчихсэн.тэгэхээр н хүүхдийнхээ хажууд хогоо ингэж хаяад байвал хүү чини ч гудамжинд хог хаядаг болно доо гэж хэлээд зодуулах шахсан.бас чингис зочид буудлаас хаа.н яам орох замд замийн дагуу шээж байсан залууг ямар бүдүүлэг юм бэ ядаж хүний нүднээс далд бие засаач гэж хэлээд элдвээрээ дуудуулж байсан.ер н бол ийм бүдүүлэг тэнэг гаруудад хар багаас н зааж өгөхгүй л бол сурахгүй шинжтэй юм бнлээ.тэгээд ер н хүмүүс хүүхдийнхээ хажууд юу хийж бна хүүхэд н дуурайдаг гдг.г мэдэж аваасай даа
Хаха тэр монголиа өмнөх нийтлэл ч бас арай дэнджээ түүх гэдэг чинь өнгөрсөн үе.
Өнгөрсөн үед алдаа байгаа алдааг одоо үед зассаж ирээдүйг бүтээдэг.
Үндсэрхэг үзэл бидэнд бас л хэрэгтэй тэгэхдээ бас аль талаарай гэдэг нь яахав монголчууд бас туйлшраад ална тална гэх нь хэцүү үндсэрхэг үзлээ гаргана гэдгэээ уул нь үүх түүх бичиг соёлоо сайн мэддэг хэн ч хаана монголын тухай асуухад тайлбарлаад өгчдөг талаас гаргавал их сайн байхсан.
Хятадууд сайн гэхээсээ муу зүйл монголд хийсэн шүү дэ.Инээдтэй ч гилээ манай эрний өмнөх тооллоос уусгах хагарган бутаргах бодлого явуулсаар 19 зууны нүүрийг үзсэн.Ажил хэрэг дээр хамтраад ажиллаад үзэхэд найзаа найзаа гэж инээж байгаад ар нударгаар юм хийгээд л амжуулчдаг тиймэрхүү хүмүүс шүү дэ.
13-р зуунд монголчууд ч бай өөр улсууд ч бай дээрэмдэж тонуулдаж байсан.Өнөөгийн гайхалтай барууны орнууд чинь харанхуй тив байсан.Утаг учиргүй загалмайтны дайн 2 хуваагдаж байгааад 60 жилийн дайн гэх мэт.
Чи бас ямар нэгэн асуулга энэ тэрд яаж ч байсан дийлээд гарах санаатай л зөрүүд залуу шиг байна.Чи маргаанд ялагдлаа гэд алдах юм байхгүй ялсан хүнээс нэг санаа авна алдаанаасаа бас нэг санаа авна чамд 2 санаа байна дараагийх чиний ялалт байх болно.Утаггүй ч гилээ бараг л үнэн.Хэтэрхий нуршчлааа
хөдөө хотдоо бишдэ хувь хүн нийгэмшиж чадахгүй байгааг л харуулж байгаам шдэ.Хотод ч тэр энэ тэнд шээгээд л хогоо хаячаад л явдаг залуучууд байжил байдаг.Биеээ зөв авч явдаг эрдэм мэдлэгээр оройлон сурдаг ч хөдөөнийхөн бас л байдаг.
дарангуйпагчыг дэмжиж бн.згээр эрх чөлөөгүй байлгаж бсан н дээр.болку юм хийснийг н данда хүнд ялаар шийтгэж цагаан зурААСААР гараагүйг хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээг 3 дахин ныгалуулж төлүүлэх цэр нус хаяж бгааг 1 дахин ч юм уу хатуухан гараар үзэхгүй бол хэцүүхэн бн шүү.залуус н 1 юм ххгүй бол ашигт малтмалаа дууссаны дара л томчууд 1 юм бодох байх л да
ХУВЬ ХҮНИЙ ЕРТӨНЦИЙГ ХАРАХ ҮЗЭЛ БАГА ЗЭРЭГ УХААН АРЧАА ХЭРЭГТЭЙ ТИЙМ БОЛ ТА УЛААНБААТАРТ ТАВТАЙ МОРИЛ .ХАРИН ИЙМ ЮМГҮЙ ХҮМҮҮС ХЭДЭН ҮЕЭРЭЭ ХОТОД АМЬДРААД НЭМЭРГҮЙ СОЁЛ СУРАХГҮЙ ТЭГЭХЭЭР ХОТ ХӨДӨӨ ГЭЛГҮЙ ДОР БҮРНЭЭ УХААРААД УЛААНБААТАР ЦААШЛААД ЛОНДОН ПАРИС ТОКИО ГЭЭД ХОТУУДЫН СОЁЛЫГ МЭДЭРЧ ХЭРЭГЖҮҮЛЖ АМЬДРАЯ.
Пөөх бүүр дуу дуугаа авалцаад хөдөө хотых гээд алалцдаг байнашд.
Би ч гэсэн Улаанбаатар хотын унаган иргэн. Заа тэгээд тийм байж Монголд байхдаа шүүлсээ хаяж хог байвал газар чулуудчдаг гэрлэн дохио байхгүй газраар гүйж улаан гэрэл асаж байсан ч гүйчдэг байлаа шдээ. энэ гадаад гэдэг газар ирээд л хогийг хогийн саванд хаяж гадуур явахдаа шүлсээ хаяж болохгүй дээрээс ньгэрэлгүй газураар зам хөндлөн гарч болохгүй ногоон гэрлээр гарах ёстой нтр-г бол сурлаалдаа энд чинь. Гэхэд манай улаанбаатарт яадаг билээ унаган хотын иргэд ч гэсэн дор хаяж хогийн сав хэрэглэдэггүй биздээ?Хүн болгон дор бүртээ бодоод үзээрэй дээ. Монголиа чи ч бас…
Эцэсийн эцэст бид бүгд ямар нэгэн алдаа дутагдалтай байж яагаад өнөөдөр хот хөдөө гэж ангилагдаж бие биерүүгээ чичлэх ёстой юмбээ? Бид ч адил бүдүүлэг зан гаргахдаа гаргадаг л биздээ. Тийм байж энд ингээд талцаад хэрэлдээд л… Их муухай санагдаж байна манайхан бие биенийхээ дээр гарах гээл…Ер нь бол тайван ,цахирмаа элгэмсүү 3тай санал нэг байна.Та бүхэн ингэхийхээ оронд улаанбаатарын уугуулуудаа! тэр соёлоо өөрсдөө хэрэгжүүлээчдээ! тэгээд алтны хажуу дахь гууль шарладаг биздээ. Мэдэхгүй хүмүүс нь та нараас сураад л авна шдээ. Хөдөө хот гэлтгүй бид бүгд Монгол хүмүүс бие биеийгээ хайрлахгүй бол гадны идэш болоол дуусна шүү!
Зарим хүмүүс хотынх гэхээрээ бренд хувцас өмсөж, үнэтэй машин унадаг гэж ойлгодог бололтой юмаа. Тийм биш шүү дээ, хот хөдөөний ялгаа бол огт ондоо. Би дээр хэлсэнчлэн ёс суртахуун, зан ааш, хийж буй үйлдлээрээ л хот ба хөдөө гэж ялгах аядаад байгаа юм. Усыг нь уувал ёсыг дага гэдэгчлэн олон хүний газар биеэ зөв авч явж сурах нь л чухал байгаа юм. Жишээ нь хотынхоо нэгэн давгүй гэгдэх пабад найзуудтайгаа буу халж суулаа. Санаандгүй хажуугийн ширээнд сууж байсан хоёр залуугийн яриаг сонссон юм. Уг нь сонсоогүй бол дээр л байж дээ, гэхдээ яахав. Ярьж байгаа юмыг товчхон хэлбэл хөдөөний нэг жижиг сум бололтой, нэг залуу нь ахынхаа эхнэртэй бас үеэл дүүтэйгээ унтаж үзсэнээ бахархангуй ярьж байсан юм даа. Иймэрхүү сэтгэхүйн доройтолтой нөхдүүд хөдөөгөөр нэлээн л байгаа байж таараа. Одоо тэгээд нэг тийм МАЛ нь чиний хажууханд амьдарч байгаа гээд төсөөлөөд үз. Чиний эхнэр, үр хүүхэд аюулгүй амьдарна гэсэн баталгаа байна уу?
Сэтгэлд:
Хөдөөний нөхдүүд л хотых гэж харагдахын тулд юучгүй хоосон юм байж брэнд хувцас, машин тэрэг гэж солиордог шдээ. Эцэг эхийхээ өдий хүртэл өсгөөд болгоод ирсэн малыг зарж үрээд идээд уучихсан, эсвэл зуд гангаар хамаг малаа алдсан арчаагүй залхуу юмнууд хотруу ирж байна. Арчаатайнууд нь тэндээ малаа маллаад хэнээс ч гуйхгүй амьдралаа аваад явж байгаа.
Хөдөөний оюутнууд эцэг эхийхээ бүтэн жил амьдар гэж өгсөн мөнгийг хотод ирсэн эхний сардаа шоу цэнгээн, хувцас хунарт цацаж юучгүй хоосон болчихдог. Тэгээд охид нь биеэ үнэлж олсон мөнгөөрөө брэнд хувцас авч хөдөөнийх гэдгээ нуух гэж оролдоно, хар юмнууд нь салж унах гэж байгаа ямбий юмаараа халтуур хийхчээн аядаж замын түгжрэл үүсгэнэ. Үүнтэй уялдаад хичээлийн шинэ жил эхэлмэгц гэмт хэргийн гаралт огцом өсдөг, холбогдсон этгээдүүдийн дийлэнх нь оюутнууд байдаг. Монгол улсын нийт оюутнуудын 70%-ийг хөдөөнийхөн эзэлж байгаа. Тэнэг биш бол хэнд ч ойлгомжтой зүйл.
hotiin hun geed tm soyoltoi baigaa ym bol hotdoo ym hiigeechdee hiisen ymgui tsagaan gartai humuus l duuren huniig muulj doosh ni jiih bish hogjlin toloo zutgeh hamtdaa hogjliin toloo ajillah heregtei bizdee hunii ar hudargaar muulj savaaguitehed suraltsaad baival ih l muuhai yag hujaa narshig haragdana
hotiinhon unetei mashin unaj brand omsdogch gesen unen hereg deeree soyol ulamjlalaa yu ch medehgui l bdg bizdee tom baahaas tsaashgui show gej baaraar hesne huniig dandaa deerelhej doromjloh gej oroldono unen hereg deeree bandiud chadkulde iluu ym bdg bish bval hodooniihon gej hutsdagaaraa l iluu baih
зарим хотынх мөртлөө хөдөөнийхнөөс долоон дор амьтад байшдээ. хөдөөнийх мөртлөө соёлтой хүмүүс ч бна. ер н харьцангуй ойлголт болж болох талтай шдэ. хувь хүний хүмүүжил зан төлөв их нөлөөлнө. тэднийг ирсэн хойно нь ад үзэх биш ирхээс нь өмнө буюу орон нутагт чиглэсэн улсын бодлого хэрэгтэй. орон нутагт нийгэмд оролцохгүй амьдарч болоод байгаа нь учир сайн ойлгохгүй алдаж эндэхэд хүргэдэг. тэгээд ч хүнийг муулж цаашлуулах тусам сайжирдаг биш учрыг нь тунгаах боломжыг хангалттай өгөх хэрэгтэй. тэхдээ л тэнэг юм а. хөдөөнийх гэдгийн мэдээ ч гүй бхад өөрсдөө л ялгараад байдагт нь сонин санагддаг. цол дагаж бяр гэгчээр бүүр л муйхарлах, эргүүтэх гээд бдаг хүмүүс дэндүү их бн өө.
хөдөөнийх нүүж ирээд хотын соёлыг уландаа гишгэн өөрсдийнхөөрөө байсаар байгаад энэ улаанбаатарыг хотыг маань аймаг болгосон нь үнэн ш дээ. Тэгээд нүүж ирчээд нэг л их нутгаа магтсан санасан гарууд л байдаг. Бас болоогүй тэр зохиолын дуу амьдралынх нэг томоохон хэсэг нутагтаа үлдсэн ээж ааваа хонь ямаагаа дуулсан гарууд байхиймдаа. Муу санаж хэлээгүй юм шүү
тэнэгт та нар
за уучилаарай хот хөдөөнийх нь мэдэгдэхгүй л хогоо машинаараа татсан тамхины ишээ машины цонхоор нус цэрээ хаяал байдийшд хөдөөнийхний далбаан доор хотынхон ч бий шүү. хотын соёл гээл яриад байдаг их хотын залуус энэ тэр гээл тэгсэн хирнээ бас л хэцүү ш дээ. нээх сайхан хувцаслачаал ганган машин уначаал хогоо машиныхаа цонхоор шидлээл. за за тэгээд хотын залуус өөрсдийгөө надаар хэлүүлэлтгүй мэдэж байгаа байх
энэ хөдөөнийхөн үнэнийг хэлсэн чинь боож үхэх нь ээ тэнэгүүд чинь. ядаж цэвэрхэн хувцаслаж бай л даа. хотын өнгө үзэмжинд ч гэсэн хэрэгтэй ш дээ айн. одоо чинь хэддүгээр зуун билээ. муугаа мэдэхгүй хүний үг авах дургүй хэрэлдэх дуртай
Энд тэгтлээ их хэлэлцэгдээд байгаа соёл гэдгээр яг юугаа яриад байгаа юм бэ? Соёл гэдэг чинь хувцасаа цэвэрхэн өмсөх, элдэв эвгүй үнэргүй явахаас хамаагүй өргөн ойлголт биз дээ. Амьдралын хэв маяг өөр, боломж бололцоо муутай нэгэнээ ингэж муу муухайгаар нь дуудах нь таны өөрийн соёлтойнх уу тэгээд? Малчид маань хааяа хааяахан хотын гудмаар алхах нь эрхэм таньд ямар хүндрэл учруулаад байна?
аан тийм бас муугаа мэдкү хуцаж өгөх юмаа тэ хөдөөнийхөн хөдөөдөө хотийнхон хотдоо ч гэх шиг та нарийг тэр гадаад оронд чин очиход юу гэж байна саёлгуй монголчууд монголдоо гэж хэлэхгүи бна уу ийм дорой сэтэгхүитэй байж яасан том юм ярицгаадаг юм бэ
за тэгэхлээр ийм байна уугуул хотийн ухаантангуудаа юу ч мэдэхгүй ю ч узээгүй байж юунд ингэж том том соёл яридаг юм бэ дээ хөдөөнийхөн гэж ирээл шуугацгааж гэнэ
Үнэхээр үнэн ш дээ уурлаад байгаа нөхөд нь одоо юу вэ үнэн үг хэлсэн хүнд үхэр өшөөтэй гэгч болж байх шив дээ
estoi yag unen bichsen bna. ih delguurt ornoo tag huduuni yumnuud baraaniihaa uchiriig ch medehgui mangaigaad zogsoj bna, hoolond ornoo bas yag ijil huduunii nuhduud yu zahialaad bgag ch oilgohgui hetsuu tsarai gargaad l. ene dundaas hamgiin hetsuu ni bugluu taglaa bolood buun yum bolj bga zam deer huduuniihun erguutsen tulug shig l gartsgui gazraar angaigaad dairaad bna. bas nus shulsee haa saigui hayna . estoi aimaar.
Hi zaluusaa bi ug ni unagan Ulaanbaatar hotiin irgen UB-dee turj usuj tsetserleg surguuliar ni yavsan. Hotoo mash ih sanadag namaig yavahad UB arai ch iim baigaagui , humuusiin bichseniig unshihad uneheer huduuniihnuur duurchee yanz ni. ug ni huduuniih ni huduuduu hotiinh ni hotdoo baival zugeer sen.Minii ued mikriin ohid hamgiin huurhun, daraa ni horoololiin ohiduud huurhun geed l tseverhen tsarailag ohid, saihan zaluusaar duuren l hot baisan daa. Ai huurhii tsag hugatsaa gej hotiinhon min haachaa ve?
huduunii huduunii geh yum, ta nar magad hotiinh bj bolno, gehdee uneniig heleh yum bol Mongolchuud bugd huduu garaltai shdee. uursduu ter hotoo ochij hugjuuh ni yasan yum, zaaj surgah ni yasan yum, gadnii oron ruu uursduu zugtaj yavchihaad yug ni butsaj ireed golj shileed bdag yum. ter huduunii humuust chini hotiinhnoos ih uhamsartai bolovsrol medlegtei humuus bas baidag yum. ingej bitgii neg durvuljin hananii dotorh duviihgui yaria yarij bai.
Хөдөөнийхөн харахаас андаш байхгүй. Залуучууд гялтайсан гялгар пиджак, нүүрэндээ томдсон хар нүдний шил, хүүхнүүд нь эрээн мяраан трико өсчихсөн. Бүгд халтайсан царай, үнэр танар. За үс мүс бол алиа ш дээ. Негрүүд ямар элгийн юм өмсдөг, зүүдэг билээ яг адил…
та нар ч ялгаагүй соёлгүй л байгаа ш дээ хэдэн хөдөөний хүмүүсээ юунд нь аз үздэгийн ижилхэн амьдрах гэж ядаж байгаа л хүмүүс аав ээж өвөг эцэг элэнц хуланц чинь малчин хүмүүс байсан нь лавтай одооо хэн болчоод хэнийг шүүмжлээд байгаан ингэж байхын оронд өөрсдөө нийгмийнхээ хөгжилд хувь нэмэр оруулах хэмжээнд хүрчих окау
АМИДАРч БАЙГАА ГЭРЭЭ ЦЭВЭРЛДЭГ шИГ XОТОО XАЙРЛАЖ ЦЭВЭРXЭН БАЙЛГАМААР юМ.МАНАЙ XОТОД БИЭҮ ЗАСАX ГАЗАР БАЙДАГГҮЙ ш ДЭЭ.
soliotoin hiih ym aa olj ydaj bh shiv ulsdaa erh choloogvi boloh ym bn l daa haha ineed hvrchlee chi ymar archiagvi bodoltoi munhag hvn be amaaraaa l neg ih tom tom ym yrihiin hiisen ym bhgvi!!!!!!!!!!!!!! iim nohdvvd mongold tsoohon bgasai haha eleg eleg teneg ym aa ene hedheen hvn amaa dotor ni ingeed ylgaad suuh ch gejdee
яг үнэн, залхуу, заваан, бүдүүлэг, арчаагүй юм байж аймар муу санаатай. тэгснээ өөрсдийгөө аймар магтана. тэнэг илжигнүүд.
vnen2. haa hamaagui hogoo hayna, nus tseree niine geel naad zahiin uhamsar bhgui. huduu geltgui hotiin huduunii nuhdvvd bas l yag iimshd. haraal ursgaastai, soyolgui garuud zunduu2.
Za bi unagan hotiih. Tehde ta nar huja nar gedeg bsan suuldee buur oron nutgiin ulsuuda muuldag boloh ni uu ? Arai ch de nere.
yag unen hodooniihon ayagui muu sanaatai
huntei ayaihan naizalj nohorloj chadahgui hunii araar muulna
hodooniihon bas ih teneg
huchin hulgai 2 bol ted nart bdag l ng jiriin uzegdel yum shig bgaa yum aa
tsagdaagaa ihesgeed shalgaltaa changaruulwal boloh l bh da
hotdoo baaj sheene gej yu bhaw de
тийм шүү. энэ хөдөөнийхөн арай дэндэж байна аа. сүүлд монголд очоод ирэхэд хотын хүн лав харсангүй. дандаа улаан хацартай хөдөөний баги нарыг л их харлаа. солонгост гэрээгээр бас хөдөөнийхөн их бий. тэд нар бол зангаа тавихгүй ш дээ. тэнэг тэнэг юм яриал сэтэхүй нь хүртэл хөдөөгөөрөө авах юм байхгүй. пал пал хийсэн яриатай тэгсэн мөртлөө муу санаатайг нь яана аа. гадаадад ирсэн хэрнээ бүдүүлэг хэвээрээ. хувцас хунар байгаа байдал яриа зэрэг нь үнэндээ хэцүү ш дээ ичиж үхмээр. хөдөөнийхөн уншаад сайн бодоорой за……………….
Ym buhen 2 taltai. Huduuduu saihan hotjij bgaa ulsuud ch baigaa. Jahan bodoltoi yrina shu!
Миний хувьд монголчуудад хатуу чанга, дарангуйлалын дэглэм зохино. Ардчилалтай болоод төрөө удирдуулахаар сонгож байгаа луйварчидийг нь хар… Мөнгөний төлөө хэний ч хошногыг долоохоос буцахгүй. Залхуу хогийн шаарнууд нь хөдөө хэдэн малаа олигтойхон арчилаад амьдарч чадахгүй үхүүлээд улаанбаатар луу цагаачилж орж ирээд гэр нэртэй майхангаа хаа сайгүй эмх замбараагүй бариад майхан хороолол (slum) үүсгээд суучихна. -30 хэм хүртэл хүйтэрдэг өвөл нөгөө майхандаа хөлдөж үхэхгүйн тулд мод, нүүрс, пластик, резин, хуучин дугуй, тоосго, яс гээд зүсэн зүйлийн хорт утаа ялгаруулдаг шатааж дөрвөн уулын хонхоройд агаарын урсгалгүй улаанбаатарыг утаж өгнө. За тэр суурин иргэншилийн соёл энээ тэрээ бол байхгүй байхгүй. Монголд асар том цэвэрлэгээ хэрэгтэй байна. Үүнд:
-Майхан хорооллийг улаанбаатараас гаргаж газар зааж өгөөд нүүлгэх, нүүхгүй байгаа том толгойтнуудыг майхантай нь хамт бульдозероор газартай нь тэгшилээд дээр нь орон сууц барих.
-Ажил хийхгүй архидаад байгаа нөхдийг хөдөлмөрийн концлагерт хязгааргүй хугацаагаар хорих
-Улаанбаатар хотод майхан (гэр) барихыг хориглох
-Траншейнд амьдрагсад хог түүгсэдийг чимээгүй бариж хөдөлмөрийн концлагерт шилжүүлэх
-Хөдөлмөрийн концлагерт засрахгүй байгаа этгээдийг задалж хэрэгцээтэй эд эрхтнийг экспортлох замаар устгах
-Хүчингийн гэмт хэрэг үйлдэгсэдийн гэмт үйлдэлдээ ашигласан хэрэгсэлийг буцаан олгох нөхцөлгүйгээр хураан авч устгалд оруулах (Бэлэг эрхтнийг нь тасалж авах гэсэн үг)
Их үйлсийн төлөө хэсэг бүлэг хүний амийг золиослох нь зайлшгүй. Монгол хүмүүс хатуу чанга дэглэм, сахилга батын дор хүчирхэгжинэ…
дэмжиж бн hot ch bai hodoo ch bai odoo soeltoi bj zov saihan amidardag tsag biz de er ni bi iisheegee haayaa tsag zavtai uedee orj hardagldaa ene deer bichsen TS ELGEMSUUENERELENGUI gesen hun buh l ymand deer ugee uldeesen bhii maa ajil torolgui dandaa suudii bh daa tegeed boloogui ih soeltoi hun boloh gej zarimdaa jujeglehii ene deer yasan buduuleg bichsii be baagiinuud ch geh shig soelgui ma mongol hun geed zavaan zalhag bh estoi ymuu degsduuleegui buh ym ni unen shde unheerin ooriigoo hamgaalj chadhgui yu ch mehgui jaahan ohiduudig huchendej bn bas bie bieee alj huydaj bn ene bi mongol shoroond unaj osson geed iim bh estoi gej uu bie bie ee hairlaj hundelj saihan taivan amidarhiig l bi buged husj yvdag
ГАДААДАД УДСАН БААГИЙНУУД МОНГОЛЫН ХӨРС ШОРООНД УНАЖ ХҮН БОЛООГҮЙ ЮМ ШИГ …. ЯНЗ БҮР БОЛДОГ ЮМ ЗАРИМ ТАЛААР ҮНЭН Ч БҮГДИЙГ ХАВТГАЙРУУЛЖ ДЭГСДҮҮЛЖ БОЛОХГҮЙ !!!!!!!!!!
баабарын нийтлэлийг уншаад хальт дуурайж бичсэн аятай л юм шиг байх юм, ялангуяа хүн алсан 2 хөдөөний хүний талаар,
гадаад явсан нөхдүүд нэх монголоос тасарсан юм шиг муулдаг юм монголоо, энд хэл амаа тэгж билүүдэж байхаар гар хөл оюунаараа дорвитой юм хийгээч,
хөдөө мал дээр мал маллаж байгаа малчин ард түмний буянаар нүүдлийн аж ахуй маань тогтнож байна, нүүдлийн соёлгүйгээр монгол улсыг төсөөлөх аргагүй, хөдөөнийхнөө муулж соёлжуулах талаар ярихаасаа хүн чанар монголоо алдаж байгаа энэ хөдөө хот гэлтгүй одооны залуусаа яах талаар тийм мундаг гадагшаа дотогшоо явж галуу шувууны мах идсэн муулаад байгаа хүмүүс гоё зааж сургаж зөвлөж, очоод нөхцөл байдалтай нь танилцаач
Дээрх зураг их юмыг өгүүлж байна шүү. Сүхбаатарын талбайгаас 1 км хүрэхгүй зайд хашаа байшингууд байгаа тэдгээрийн хаягдал бохир ус, шээс баасны асуудал ер сүйрлийн хэмжээнд хүрээд хот доороосоо ялзарч эхэлж байгаа байхдаа. Тэр мөнгө нэмж авдаг үйлчлэгчтэй бол санал нийлнэ. Хөдөөнийх одоо нэгэнт хотынх биш бол хөдөөгийнхөөрөө байсан дээрдээ хоёрын аль аль нь ч сонин гарууд цаагуур чин зөндөө л байна.
Соёл үнэхээр бхгүй. Заримдаа гаднаас хүн ирэхээр ичмээр бдаг шд. Наадмаар бол бүүр санаа зовмоор
Үнээн үнэн, хөдөөнийхөн УБ хотыг хот биш аймаг болгож байгаа нь үнэн. Гэхдээ хөдөөнийх гэхээрээ бүгд тийм аймаар нь ч юу юм, аятайхан бие хаагаа аваад явчихдаг нөхдүүд тэр дунд чинь бас мэр сэр байнаа байна. УБ хотын уугуул ч гэсэн ухамсар дорой нөхдүүд бас байж л байгаа. Ер нь л Соёлын довтолгоон дахин нэг хийх цаг уг нь болсон доо… Хөдөөний баагийнууд ихээр орж ирж машин барьж байгаад сэтгэл их эмзэглэдэг, ямар ч замын соёл байхгүй, хөдөө хээр морь маландаа явж байгаа юм шиг л давхидаг. Явган хөдөөнийхөн бол бүр аюултай, хээр талаар зугаалж байгаа юм шиг замаар нэг хоорондоо сугадалцаад гинжин цуваа үүсгэчихсэн нөхдүүд зам хөндлөн биш ташуулдаж гарна гээч, тэгээд гарцаараа биш нүдэнд ойр харагдсан газраараа л туучна даа… гэх мэт дэндүү гэхэд бас дэндүү л байгаа.
unen shuu de. 4 hon jil gadagshaa zavaad irsen chine buuur urdahaasaa dordston aimaar baraan starilsan haltar huvtsastai bakal chirsen umhii unertuulsen humuus. oroi bolhoor barag bugd sogtuu. hotiin tovd yamiin hajuud baagaad suujaaga hun bi olon udaa harsan. bur bagshiin deediin tsagdaagiin putiknii suudert baajiihad sergiilegch agaa ni haan ch yavdagiin buu med. taxind suunaa helsen zaasan gazar meddeg jolooch ton hovor shu de. ehleed buur gaihdag baisan odoo daschee. tegeed ulaanbaatariig hen taivan amgalan gehiin harinch aimaar tugshuurtei. hulgai deerem huchin bol yugeer engiin baijl baih barag toohoo bolison sedev. tolgoig ni tasdaad gedesiig ni tsuvuulaad haysan bol neg halit mulit soninii buland bicheed l ongorno tsaaguuraa chuham yaj ch shiiddeg yum buu med. hodooniihon irj geriin horoolol hemeegchiig orogjuulen telseer hiih ajilgui chadvargui uhamsargui soyolgui adaglaad aman dotroo shulsee ch aguulaad yavj chadhgui altsganaad biye ch gudmand aytaihan avaad yavchij medehgui
Хотын соёл ч гэх юу юм. Хувь хүний гэр бүлийн хүмүүжлийн, ёс суртахууны асуудал л байгаа юм даа. Хөдөөнөөс ирж суурьшиж байгаа хүмүүсийн 70-80% нь ёс суртахууны ойлголт гэж огт байхгүй. Хөдөө хээр жижиг газар байсаар байгаад сурчихсан. Энд ирээд намайг хэн юу гэхэв гэсэн шиг аашилцгаадаг. Би бүгдээрээ тийм гэж хэлж байгаа юм биш шүү. Цэвэр монгол зан аашаа гээгээгүй хүмүүс ч олон бий. ГЭХДЭЭ! Ядаж арван жилийн ч боловсрол байхгүй, амьдралыг өнөө маргаашийн хэдэн халтар мөнгөөр сэтгэдэг хүн ч бас тэрнээс олон бий. Ажил хийхийг зааж өгөөд сурахгүй, хулгай хийж, архи уухдаа гаргуун, эмэгтэй бол бие үнэлнэ, бүүр захын нэг баарны жорлонд таарсан хүнтэйгээ секс хийдэг үнэгүй янхан ч хангалттай байнаа байна. Гэмт хэрэгт холбогдож байгаа хүмүүсийн ихэнх нь хөдөөнөөс ирсэн гэдэг бол баттай үнэн шүү. Одоо хотоор харанхуй үдэш тайван амгалан явна гэсэн баталгааг хэн ч өгөхгүй. Хотын хүн амыг хамаагүй ингэж нэмж болохгүй ээ, дэлхийн аль ч том хотуудад хотын суурьшилтай болгоход томоохон шалгууртай байдаг. Нэг хотод улсынх нь хүн амын тал нь амьдардаг манайх шиг улс хэд байдаг болдоо, мэдэхгүй л байна даа…
зааа юун суртэй сда вэ… нээг л иx xотийн xумуус суржигнэдэг байшдээ. би xотод төрж өссөн гэxдээ xунд гайxуулаад байxаар суртэй соёлтой угаасаа л байгаагуй ш дээ. xөдөө гэxээр аймаар байдаг юм байx гэж бодддог байсан, 21 настай анx xөдөө очиж айл xунраар явж узсэн, тэгсэн xөдөөниxөн гоё л амидардаг улс зөндөө л уым билээ. энэ зам саxисан мөнгө xийx гэсэн зарим нэг арчаагуй аймаар гаруудаар нийт монголийн xөдөөг төсөөлөн ойлгож болоxгуй, уунийг мэдэxгүй том том баагаад байгаа нөxдүүд бол өөрсдөөсөө ичдээ тануус зугэр. улаанбаатарийг xотийн соёл энэ тэр гээд суржигэнээд инээд xургэчиx болтой юмаа. монголоос гараад л xотийн соёл гэдгийг xарж болно за.
Taxind ih suudaggui bolohoor sain medehguin gehdee zarim neg gaigui mashin bdag blgui dee. Beijingiin metrond oroh gej security check xray shalgaltaar ni orood wagoniih ni agaar orj bgaa hesegt ni zogsohgui bol mani met shig hun barag buuljihuur uner tanartai metrogooroo barag nuudeg yum bish uu hujaa nar. Solongost negdsen bohiriin suljee baidagguigees bolood umhii samhai uner tanar Seouliin gudmuudaar ch nileen unertdeg yum shuu dee. geh met. Manai uls nuudelchin soyol irgenshiltei bolohoos suurin bish gehdee suurin soyol irgenshild suraltsaj l baigaa.
үнэн хэлсэн байна аа тэр африк мафрикийн автобуснаас yu үнэртэх бидэнд ямар хамаа байнаа?хэхэ
Чиний нийтлэл чинь 100% үнэн. Хот биш аймаар том аймгийн төв болчихсон. УБ-г хөдөөнийхөн эзлээд “соёлоороо” мань мэтийн хүмүүсийг угжиж байна даа, хэхэ.
Mongoldoo l jargana shuu.
demjij bna hotiin soyol surah heregtei
Za chiniin naad yariad baigaa zuiliig chin unshsan chin demjih setgel turuhgui baina. Hot nertei ulaanbaatar aimshgiin oron suugchid ch geh shig, chi odoo bodood uzdee, manai mongoloos oor taiwan amgalan erh duraarai uls yr n haana bainaa, chi ter afric india oor zunduu olon ulsiig hardaa, autobusand n suugaad yawhaar yun mongolchudiin umhii uner yun ter baas sheesnii uner, ter autobusnaas n ene bugd holildon unertej baina. gemt hergiin talaar bas yarij baih shiw, brazil amerik oros zaaa yr n mongoloos busad n bugd ennees iluug hiij ennees iluugeer yanhandaj ennees iluugeer zowj amidarch baina. Yr n chamaig ter taxi.d suu gej albadan suulgasan bish butsaad buusanch bolno shde, zaa yahaw ar geree tejeeh gesen udur shunegui ajillaj baigaa zarim 1 zawaan taxi baij l baina, tehdee bugd bish, els zadgai huchin hiij sexdej baina genuu, mongol oron yr n ih amgalan taiwan gazar shuuu, oor ulsuudad bol yun huchindeh bol yuch bish harin ch huchinduuleed ungursun n aztai hereg gedgiin bainalee, erhten naimaalaad ohid huuhduudiig heden myngaar n udurt alga bolgoj baina chi oilgoj baina uu t1 malaaa. mongoldoo jargal n dendchihsen arichaagui baliar uhaan muutai erguu lalar chin yu yu gej tom shaagaad baigaa booljis we chi hooe. uurliig gej bodsongui uuralhin erhend uuralchlaa, AAAA bas ter huduuniihniig bas muulj baina uu, ug n ted nart chin bayrlah hergtein baigaashde chinii idej baigaa mah uuj baigaa suug chin tsagaan ideeg chin huduuniihun beltgej ugch baina shde gulguuu. za yahaw soyolgui buduuleg baij bolnooo, tehdee chi bodood uzdee delhiin hamgiin ayultai 10n hot gehed l yostoi amidarhiin argagui hotuud baina, udurt l heden zuun hun uhej heden zuun allaga huchirhiilel haldlaga garj baina tegsen baital ter huduuniihniig muulj baidag arai ch dee chi neeree. uhaaan chin bogino l baina daa. mongoldoo l chi jargana shuu helchiiiiiii
Хатуу ч гэсэн үнэн хэлжээ. Хэзээ ч билээ нэгэнтээ Баабар ингэж хэлсэн байдаг: Манай нам төрийн удирдагч байсан Ю.Цэдэнбал гуайн олон жилийн турш төрийн толгойд байхдаа гаргасан бүх л алдаа завхрал нүгэл хилэнцийг нь, монголчуудад хотын соёл гэдэг цоо шинэ зүйлийг бий болгож өгсөн ганцхан гавъагаар нь 100 хувь цагаатгасан ч бараг багадна гэжээ. Харамсалтай нь хотод шинээр суурьсшан хөдөөгийн иргэдийн хотжиж дуусахад цаг хугацаа их орох нь гашуун үнэн бөгөөд хүмүүний бүхэл бүтэн хоёр үе өнгөрч улирч байж л шийдэгдэх болов уу.
Дэмжиж байна